Friday, September 7, 2012

Suatu ketika dahulu bersama Shahril Fuyoo Magic



Di hujung tahun 2010 lalu, saya pernah mengadakan kelas silap mata Shahril Fuyoo Magic, Ali Magicfinger & Ezad Magix. Ini merupakan kemuncak yang paling manis dalam karier silap mata saya kerana dapat mengumpulkan magician-magician yang hebat berkumpul bersama-sama berkongsi pengalaman silap mata.

Malah Shahril, Ali dan Ezad sendiri akui majlis itu adalah yang terbaik dalam seumur hidup mereka. Pada masa tersebut, keakraban rakan-rakan silap mata dari Sabah adalah yang terbaik. Sokongan padu mereka semua dapat saya jalankan majlis tersebut dengan lancarnya. Saya dapat mengumpulkan seluruh magician Sabah dari pelbagai daerah untuk bersama-sama memeriahkan majlis tersebut.

Setelah beberapa tahun berlalu, komuniti magic di Sabah umumnya tidak lagi seerat seperti yang dahulu. Tidak tahu di mana silapnya. Satu-satu ahli silap mata yang dahulunya bersama gugur satu persatu. Agak sedih dan terkilan dengan suasana ini. Mungkin keegoan magician itu sendiri, mungkin magician itu mempunyai komitmen itu sendiri, mungkin magician itu mempunyai haluan dan caranya sendri. Namun walau apa pun puncanya? Sebagai ahli silap mata kita harus kembali kepada matlamat utama sebagai seorang AHLI SILAP MATA iaitu ingin menghiburkan orang ramai.

InsyaAllah, saya yakin dan pasti sejarah ini pasti akan berulang. Nasihat untuk magician - magician fikirkan asal usul kamu sebagai ahli silap mata. Bila kamu bermula? bagaimana kamu bermula? dengan siapa kamu bermula? dan apa sebenarnya tujuan kamu menjadi magician? Jangan disebabkan keegoaan diri akhirnya memakan diri sendiri. Kalau rasa tidak puas hati dengan apa yang saya katakan? LANTAK LA KAU..... peduli apa aku!!!!

No comments: