Friday, November 16, 2012

Saringan Mimpi ke Bintang Sabah



Baru- baru ini, rakan aku Irfan khabarkan dengan aku akan saringan Mimpi ke Bintang anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Malaysia di Sandakan. Irfan telah terpilih untuk ke peringkat kedua yang akan diadakan di Kota Kinabalu. Selang beberapa hari saringan Mimpi ke Bintang datang ke daerah Tawau. Jadi, sekali lagi saya mencuba nasib seperti rakan-rakan magic di negeri-negeri yang lain.

Tetapi kali ini saya mempertaruhkan anak aku sendiri untuk mengikuti saringan ini. Anak pertama aku yang berumur 5 tahun membuat silap mata untuk saringan tersebut. Tanpa alasan anak aku berjaya ke peringkat seterusnya di Kota Kinabalu. Kemudian giliran aku pula membuat silap mata. Hanya satu minit sahaja diberikan untuk menunjukkan bakat. Agak susah untuk menghiburkan orang dalam masa satu minit. Aku pun pening fikirkan magic apa yang sesuai. Benda ni subjektif, apa yang penting juri yang menilai mestilah terhibur dengan apa yang dipersembahkan.

Berbekalkan pengalaman yang ada akhirnya saya turut layak ke peringkat seterusnya di Kota Kinabalu. Apa yang hebat ujibakat ini, peserta yang layak akan ditanggung segala perjalanan dan penginapan. Itu yang seronok dengar tu. Maklumlah perjalanan ke Kota Kinabalu melalui darat mengambil masa 8 Jam. InsyaAllah, saya dan anak saya berusaha di peringkat kedua di Kota Kinabalu untuk peringkat final pada 8 Disember 2012. Doakan kejayaan saya dan anak saya.

No comments: